DW-Bloggen

Från vision till verklighet

Utnyttja din Facebooksidas fullständiga potential!

Med över 1,871 miljarder aktiva besökare på Facebook månatligen är det inte konstigt att det attraherar många företag att finnas där med sitt varumärke. Men det finns också de företag därute som inte riktigt vet hur man ska optimera sin profil för att attrahera sin målgrupp. Med dessa enkla tips får du medel att tillämpa direkt för att få ut det mesta av din Facebooksida! 

Read more | Comments (0) | Sep 07, 2017

Google My Business- Ge dina kunder möjligheten att hitta dig!

 

Google my business- Ge dina kunder möjligheten att se dig!

Google My Business har nu blivit ännu viktigare

Google genomför förändringar i alla sina olika verktyg och hemsidor regelbundet. Dessa förändringar sker speciellt på platser där man kan…

SEO hjälper dig att producera bättre innehåll i sociala medier och på webben!

Du har nog någon gång hört att sociala medier och SEO går hand i hand. Men vad menas med det egentligen? Det finns flera teorier och metoder för detta ändamål. Även om sociala medier inte är en direkt rankningsfaktor för Google just nu, är det ett av de bästa sätten att marknadsföra innehåll och hittas online. Vilket är en del av vad SEO arbetet handlar om. 1. Du vill öka din synbarhet. 2. Förbättra din Sökoptimering. 3. Producera värdefullt innehåll i sociala kanaler och målgruppsanpassa ditt innehåll till din hemsida. Ju starkare din sociala media närvaro är, desto lättare blir det för dina potentiella kunder att hitta dig. Men vad bör vi göra? Tänka på?

Har du gjort en sökordsanalys?

Sökordsanalysen utgör ett viktigt underlag när du ska skapa relevant innehåll till era produktbeskrivningar, optimera era annonser och innehåll i sociala medier. Arbetet med sökordsoptimering är (tyvärr) inte en punktinsats, utan ett långsiktigt arbete där man håller sig uppdaterad om målgruppernas sökbeteende på marknaden.

5 snabba tips om hur du kan snabba upp din hemsida

Hur snabbt din hemsida laddas påverkar din försäljning och möjligheten att få dina besökare att stanna kvar!

Vi människor spenderar mer och mer tid på att surfa online via mobil och surfplatta - samlar fakta, läser nyheter, integrerar med företag och köper varor på webben. Beteendet online och den digitala utvecklingen går snabbt framåt med nya tekniska funktioner, uppdateringar,…

Google AdWords utökar sina texter!

På Google Performance Summit presenterade Google igår (25:e maj 2016) att de kommer att utöka både rubriker och bekrivningstexter på sina AdWordsannonser. Hur kan det påverka oss?

Nu lanseras Google Analytics 360

Den 15 april 2016 lanserades betaversionen av Google Analytics 360 Suite för få utvalda företag. Verktyget består av sex olika applikationer som integrerar med varandra.

Kickoff för Digitalakademin i Jönköping

Digitalakademin är kostnadsfria utbildningar för företag som vill utvecklas digitalt. Digitalakademin är ett rikstäckande utbildningsinitiativ av Google och Almi företagspartner. Din Webbstrateg är Googles partnerbyrå i Jönköping och är utsedda till utbildningsledare för utbildningarna.

Har er verksamhet tillräcklig kunskap om digital kommunikation?

Idag kan företagens förmåga att synas rätt med sin digitala marknadsföring vara en fråga om att vinna eller försvinna. Det handlar om hur man får besökare att hitta till dig på nätet och att när de väl hittat dig, uppfylla deras förväntningar och få dem att uppleva att de har hittat vad de söker. Samtidigt som teknikutvecklingen och sociala medier har skapat fantastiska förutsättningar för företag och organisationer att nå sina målgrupper så krävs det stor kunskap väl genomarbetade strategier för att lyckas. Därför är det så viktigt att företagen utvärderar sina digitala marknadssatsningar med exempelvis analysverktyg.

Sociala medier för företag - Vart börjar man?

Oavsett om du driver ett litet företag eller arbetar på ett stort bolag har du säkert flera gånger fått höra att du eller ni bara måste finnas på Facebook, LinkedIn, Instagram eller något annat socialt nätverk.

  • 1
  • 2
  • 3
  • >>
  • Last