SEO

On och offpage

Första steget i företagens digitalisering handlar ofta om att skapa rätt teknik eller ha rätt tekniska förutsättningar. Som nästa steg - och man glömmer ofta bort det, är att ta hand om användaren. Webbplatsen är en del i företagens digitalisering och möjliggör till att stärka sina nationella som internationella försäljningar.   

 

Vi erbjuder utbildning för anställda på företag, myndigheter, organisationer och kommuner som i dag jobbar helt eller delvis med digital affärsutveckling och/eller kommunikation.

Läs mer om utbildningen i SEO >>

 

SOCIALA MEDIER

Optimera din sociala medier närvaro

Vad är sociala medier och varför ska du som företag synas där? Vilken plattform ska du välja? Hur ser din målgrupp ut och vilka plattformar använder de? Vad passar din verksamhet bäst? 

 

I denna kurs får du lära dig hur du kan arbeta med branding, kundtjänst, bygga community och skapa relationer på Facebook, Instagram, Stories, LinkedIn och YouTube samt hur du skapar ett bra och värdefullt innehåll. 

GOOGLE ANALYTICS

Analys och utvärdering

Utbildningen i Google Analytics är teoretisk med föreläsningar, övningar och egna studier. Utbildningen innehåller statistik framtagning, statistikverktygshantering, skapande av rapporter samt tekniska inställningar i Google Analytics.

 

Vi går igenom grunderna inom Digital Analys. Utbildningen är för dig som är ny inom Google Analytics eller precis har fått en tjänst inom detta område och behöver få de grundläggande verktygen för att lyckas.

Läs mer utbildningen i Google Analytics >>

 

 

FACEBOOK ADS MANAGER 

& LINKEDIN ADS

Hantera och optimera annonsering på sociala medier

Varför annonsering på sociala medier? Det är en kostnadseffektiv annonsering om den görs rätt, med möjlighet att rikta annonseringen och nå väldigt relevanta personer. Det ger möjlighet att skapa relationer, stärka varumärket och bygga community på en plattform där din målgrupp ändå “hänger”. Du kan mäta och följa upp resultatet av annonseringen på flera olika sätt. 

 

I denna kurs går vi igenom Facebook pixeln, Insight tag, strategier, målgrupper, placeringar och hur du skapar annonser efter Facebooks riktlinjer. 

 

 

GOOGLE ADS & DISPLAY

Hantera och optimera Google Ads Sök & Display

Vad är Google Ads? Det är Googles annonseringsprogram för Sök, Display, YouTube, Shopping och App annonsering. Varför annonsering på Google Sök? Visa upp dina annonser för rätt målgrupp vid rätt tillfälle. Du betalar för kostnad per klick - CPC och du får tillgång till mycket statistik. 

 

Vi går igenom grunderna i Google Ads och lär dig att strategiskt sätta upp kontot. Kursen är för dig som är ny inom Google Ads och behöver få grundläggande tips för att lyckas.

Läs mer om utbildningen i Google Ads >>

 

OMNI-STRATEGI

Vad är omnichannel marketing? Vad är det bra för? Det handlar om att sätta kunden i centrum (med digitala hjälpmedel) så att denne får samma sömlösa upplevelse av ditt företag oavsett i vilken kanal kunden är i kontakt med dig.

 

Att arbeta med omnichannel marketing kräver en tydlig strategi för hela företaget, såväl tekniska lösningar som marknadsavdelningar, säljpersonal och kundtjänst måste arbeta mot samma mål för att sätta kundens behov i centrum.

KONTAKTA OSS!

Fält markerade med * är obligatoriska

IHM Business School i Göteborg

Specialister inom Sociala Medier

2016 – 2020
Här har vi varit delaktiga i flera utbildningar som E-commerce Manager med fokus på E-handel, LIA (praktik) och Examensarbete
Något som vi har tillsammans med Utbildningsledare vidareutvecklat och anpassat till arbetsliv och näringsliv
En annan utbildning som vi har närmare 6 av 10 kurser inom är Digital Marketing & Sales Analytics. Här har vi haft kurser som är dels grundläggande inom Digital Transformation som mer anpassade till att bli certifierade inom Google Ads (Adwords) som Google Analytics. För att slutligen knuta ihop säcken med Testning & Rapportering samt LIA (praktik)

Nässjöakademin i Nässjö

YH-, Högskolekurser & företagutbildningar

2013-2014, 2017-2020
Här har vi varit delaktiga i flera utbildningar som den nuvarande och högaktuella E-handelslogistiker med fokus på E-handel, Logistik, Digital Marknadsföring, Kundtjänst, LIA (praktik) och Examensarbete
Denna utbildning har vi på Din Webbstrateg själva skrivit och tagit fram i samarbete med Nässjöakademin och vi på din Webbstrateg styr och kontrollerar till 100%.
Utbildningen är tvåårig, drivs av Nässjöakademin och genomförs i nära samverkan med arbetsliv och näringsliv med det digitala och höja kompetensen hos företag ytterligare ett steg varpå vi har tagit fram denna utbildning. Den nära samverkan med näringslivet säkerställer att utbildningen möter arbetslivets krav på kompetens.
länk: https://nassjo.se/barn-och-utbildning/nassjoakademin/utbildningar/yrkeshogskola/e-handelslogistiker.html

Sälj & Marknadshögskolan i Göteborg

Skapar framtidens företag

2016-2017
Här har vi varit delaktiga i utbildningen Digital Marknadsförare med fokus på Digital Marknadsföring samt Google ads (Adwords) & Google Analytics.
Denna utbildning har vi på Din Webbstrateg fokuserat på att öka förståelsen och behovet av en bra grundläggande strategi inom digital marknadsföring och analysarbete via både sociala kanaler som renodlade analysprogram.

Bli vår partner!

Vill du bli en partner till oss och växa du med? Kontakta oss och berätta vad vi tillsammans kan erbjuda våra kunder för att knyta dem närmare till oss.