UTBILDNING INOM SEM – BETALD SÖKANNONSERING

Kurs: SEM-MANAGER – betald sökmarknadsföring

KURS REDAN PÅGÅENDE: INTRESSERAD ÄNDÅ? KONTAKTA OSS!

Kursstart: 21:a Januari Anmäl Senast 14:e Januari. Innehåller 8 st,  3 h/gång.
Kurstillfällen: 21:a, 30:e Januari och 6:e, 13:e, 20:e, 27:e Februari och 6:e, 13:e Mars
Tid: kl. 13:00-16:00
Kursavgift: 12 000 kr per person
Plats: Nässjöakademin, Framtidsvägen 1, Nässjö eller på Syrgasvägen 3, 55317 Jönköping

Anmälan: Fyll i formuläret















SEM – Manager

Bli diplomerad i betald sökmarknadsföring och gå uppdragsutbildningen SEM Manager. Utbildningskonceptet uppdragsutbildning handlar om att du tar med dig dina riktiga projekt in i utbildningen. Du certifieras i de verktyg du behöver, lär dig optimera din närvaro, driva lönsam trafik till din webbplats.

För vem? SEM-Manager vänder sig till dig som är ny i ämnet men har jobbat med digital kommunikation och/ eller utveckling.

Upplägg Utbildningen består av föreläsningar, övningar samt litteraturstudier och innehåller statistikfram- tagning, verktygshantering, skapade av rapporter, webbcopy, Bing/Yahoo-ads, artikelmarknadsföring, Google AdWords och strategiarbete samt övningar i att skriva bra annonser.

Mål Du kommer att få förståelse, kunskap och praktiska verktyg för att kunna driva betald trafik från affilliates (sökmotorer) till en webbplats.

Du kommer att få kännedom om de olika begrepp och strategier som används av professionella certifierade Google partners och redaktörer. Vi kommer gå igenom hur du både praktiskt och strategiskt ska genomföra annonskampanjer för att få relevant trafik till en webbplats. Du kommer också att lära dig hur man mäter och kostnadsberäknar trafiken från sökmotorer. Fokus kommer vara Google AdWords tool.

Certifiering Utbildningen genomförs av en Google Adwords Certifierad Partner vilket innebär att du efter avslutad utbildning även kan välja att certifiera dig. Din AdWords-certifiering visar att du är certifierad användare inom onlineannonsering. Väljer du att certifiera dig i minst 3 st kan du även bli diplomerad SEM-redaktör

KURSINNEHÅLL

  • Hur marknadsföring på sökmotorer fungerar och vilka mekanismer som påverkar annons- placeringar.
  • Grunderna för annonsering på Google Ad- Words, Yahoo Advertising Solutions, Instagram, Linkedin och Facebook Ads.
  • Olika typer av nätverk som erbjuds av sökmotorerna.
  • Matchads som är ett nätverk av artiklar.
  • Analys av annonseringsstatistik i Google Analytics.
  • Begrepp inom sökmotormarknadsföringen t.ex. CPC, CPA, PPC, CTR, kvalitetsvärde, omvandlingskostnad och bounce-rate.
  • Annonsering på Google Ads genom att skapa konto, kampanjer, sökord och annons- texter som ger relevant trafik till rimliga omvandlingskostnader.
  • Utvärdering av en extern PPC-leverantörs arbete.
  • Riktade annonskampanjplaner för att driva trafik från betalda sökmotorer.
  • Förstå och utvärdera tredjeparts leverantörer.

Utbildningen är framtagen och ägs av Din webbstrateg i Skandinavien AB som är specialister på Digital affärsutveckling. Men det är HighEndMedia som kommer hålla i utbildningen. Vi kommer att vara på plats på Nässjöakademin.

Uppdragsutbildning handlar om att du tar med dig dina egna projekt från företaget in i utbildningen och jobbar med dem samtidigt som du utbildar dig.

* med reservation för ändringar.

---xxx---