UTBILDNING INOM SÖKMOTOROPTIMERING

SEO, sökmotoroptimering hur gör man egentligen

Kurs: SEO EXPERT (del 2)

Kursstart: 13:e Februari Anmäl Senast 7:e Februari. Innehåller 6 st, 2 h/gång.
Kurstillfällen: 13:e, 20:e, 27:e Februari och 6:e, 13:e och 20:e Mars
Tid: kl. 10:00-12:00
Kursavgift: 8 000 kr per person
Plats: Nässjöakademin, Framtidsvägen 1, Nässjö eller på Syrgasvägen 3, 55317 Jönköping
Anmälan: Fyll i formuläret















För vem? För anställda på företag, myndigheter, organisationer och kommuner
som i dag jobbar helt eller delvis med digital affärsutveckling och/eller kommunikation.

Bli ett digitalt proffs och skapa förutsättningar för att utveckla den digitala närvaron. Du får grunden till digital strategi för att sticka ut, skilja er från konkurrenterna och utveckla digitala plattformar för just era mål.

För vem? För anställda på företag, myndigheter, organisationer och kommuner som i dag jobbar helt eller delvis med digital affärsutveckling och/eller kommunikation.

Vi erbjuder företagsanpassad utbildning i sökmotoroptimering (SEO) i sammanlagt tre steg. Detta är steg 1 och påbyggnadskurser kommer att erbjudas efter avslutad kurs.

Går du alla tre steg blir du expert på SEO vilket innebär kunskap i statistikframtagning, verktygshantering, placeringsrapporter, webbcopy, SEO-strategiarbete och SEO-teknik samt skriva för webben.

Mål steg 1 Du kommer lära dig både teoretiskt och praktiskt hur du ska arbeta, analysera och förbättra resultatet för att få verksamhetens webbplats att prestera optimalt på sökmotorer.

Sökmotoroptimering handlar dels om teknik, men även till stor del om kommunikation, struktur och strategier. Du får verktyg och kunskap för att kunna leda ett internt eller externt SEO-projekt, samt utvärdera kvalitén på arbetet som genomförs. Du kommer även få en förståelse för content marketing.

Efter avslutad utbildning i Maj blir du diplomerad. (Du behöver ha tentat av alla 3 utbildningsomgångar för att kunna bli Diplomerad).

Upplägg Utbildningen är teoretisk med övningar, föreläsningar och självstudier. Du får verktygen och processen för hur du arbetar med med sökmotoroptimering. Du har möjligheten att arbeta konkret med ett eget case och skapa en strategi för att nå just era mål.

 

KURSINNEHÅLL

Inkl: Introduktion från Del 1 i höstas.

  • Lokal och Nationell SEO

    Del 1: Företagsledaren.

    • Vad innebär det att jobba med lokal / nationell SEO?
    • Vad innebär det i resurskrav och kunskapskrav?
    • Hur ser visionen ut i bolaget och hur påverkar den min SEO satsning?
    • Checklista inför arbete med lokal & nationell SEO

    Del 2: Teknikern.

    • Finns grunderna i SEO på plats på hemsidan?
    • Har du en SEO vänlig URL struktur?
    • Varför spelar URL strukturen roll?
    • Har du rätt content för lokal & nationell SEO?
    • Vilka meta taggar måste man tänka på?
    • Checklista för att implementera lokal & nationell SEO.

    Del 3: Analytikern.

    • Hur analyserar man effekten av sin SEO satsning?
    • Hur fortsätter man att analysera sin hemsida?
    • Hur optimerar man sin hemsida för den lokala marknaden?
    • Checklista för att analysera lokal & nationell SEO.

Utbildningen är framtagen och ägs av  Din webbstrateg i Skandinavien AB som är specialister på Digital affärsutveckling. Men det är HighEndMedia som kommer hålla i utbildningen. Vi kommer att vara på plats på Nässjöakademin.

* med reservation för ändringar.

---xxx---