UTBILDNING INOM SÖKMOTOROPTIMERING

SEO, sökmotoroptimering hur gör man egentligen

Kurs: SEO EXPERT (del 3)

Kursstart: juni (exakt datum kommer) Anmäl Senast 31 maj. Innehåller 4 st, 2 h/gång.
Kurstillfällen: datum kommer
Tid: tid kommer
Kursavgift: 8 000 kr per person
Plats: Nässjöakademin, Framtidsvägen 1, Nässjö eller hos Din Webbstrateg, Syrgasvägen 3, 55317 Jönköping
Anmälan: Fyll i formuläret















För vem? För anställda på företag, myndigheter, organisationer och kommuner
som i dag jobbar helt eller delvis med digital affärsutveckling och/eller kommunikation.

Bli ett digitalt proffs och skapa förutsättningar för att utveckla den digitala närvaron. Du får grunden till digital strategi för att sticka ut, skilja er från konkurrenterna och utveckla digitala plattformar för just era mål.

För vem? För anställda på företag, myndigheter, organisationer och kommuner som i dag jobbar helt eller delvis med digital affärsutveckling och/eller kommunikation.

Vi erbjuder företagsanpassad utbildning i sökmotoroptimering (SEO) i sammanlagt tre steg. Detta är steg 1 och påbyggnadskurser kommer att erbjudas efter avslutad kurs.

Går du alla tre steg blir du expert på SEO vilket innebär kunskap i statistikframtagning, verktygshantering, placeringsrapporter, webbcopy, SEO-strategiarbete och SEO-teknik samt skriva för webben.

Mål steg 1 Du kommer lära dig både teoretiskt och praktiskt hur du ska arbeta, analysera och förbättra resultatet för att få verksamhetens webbplats att prestera optimalt på sökmotorer.

Sökmotoroptimering handlar dels om teknik, men även till stor del om kommunikation, struktur och strategier. Du får verktyg och kunskap för att kunna leda ett internt eller externt SEO-projekt, samt utvärdera kvalitén på arbetet som genomförs. Du kommer även få en förståelse för content marketing.

Efter avslutad utbildning i Maj blir du diplomerad. (Du behöver ha tentat av alla 3 utbildningsomgångar för att kunna bli Diplomerad).

Upplägg Utbildningen är teoretisk med övningar, föreläsningar och självstudier. Du får verktygen och processen för hur du arbetar med med sökmotoroptimering. Du har möjligheten att arbeta konkret med ett eget case och skapa en strategi för att nå just era mål.

 

KURSINNEHÅLL

Steg 3, Internationell SEO

Del 1: Företagsledaren.

  • Är du redo att bli internationell?
  • Har du gjort din för analys för att motivera satsningen?
  • Är bolaget moget för en internationalisering?
  • Vad innebär det i resurskrav och kunskapskrav?
  • Har du sett över infrastrukturen i bolaget?
  • Kommer mina system klara av satsningen?
  • Behöver man skydda sig vid internationell SEO?
  • Hur bedömer Google den geografiska platsen för hemsidan?
  • Finns det undantag?
  • Måste jag tänka på andra sökmotorer än Google?
  • Checklista inför internationell SEO satsning.

Del 2: Teknikern.

  • Finns grunderna i SEO på plats på hemsidan?
  • De tre primära sätten att jobba på vid internationell SEO
  • Subdomän
  • Subkataloger
  • ccTLD
  • Har du en SEO vänlig URL struktur?
  • Varför spelar URL strukturen roll?
  • Vad innebär internationell SEO för content på hemsidan?
  • Vilka meta taggar måste man tänka på?
  • Checklista för att implementera internationell SEO.

Del 3: Analytikern.

  • Hur analyserar man effekten av sin internationell SEO satsning?
  • Hur fortsätter man att analysera sin hemsida?
  • Hur optimerar man sin hemsida för den lokala marknaden?
  • Checklista för att analysera internationell SEO.

 

Utbildningen är framtagen och ägs av  Din webbstrateg i Skandinavien AB som är specialister på Digital affärsutveckling. Men det är HighEndMedia som kommer hålla i utbildningen. Vi kommer att vara på plats på Nässjöakademin.

* med reservation för ändringar.

---xxx---