UTBILDNING INOM SOCIALA MEDIER

Social media utbildning

Kurs: SMM-MANAGER – Social Media Kommunikation

KURS REDAN PÅGÅENDE: INTRESSERAD ÄNDÅ? KONTAKTA OSS!

Kursstart: 10:e Januari, Anmälan: Senast 7:e Januari.  innehåller 8 st 3 h/gång kl. 09-11.
Kurstillfällen: 
10:e, 17:e, 24:e, 31:a Januari, och 7:e, 14:e, 21:a och 28:e Februari 2019
Plats:  
Syrgasvägen 3, 553 02 Jönköping (Din Webbstrategs lokaler)
Kostnad: 
8 000 kr per person

Anmälan: Fyll i formuläret















För vem? För anställda på företag, myndigheter, organisationer och kommuner som i dag jobbar helt eller delvis med digital affärsutveckling och/eller kommunikation.

SMM Manager – Social Media Kommunikation

Efter avslutad utbildning ska deltagaren ha grundläggande kunskap och färdigheter inom digital marknadsföring på sociala medier.

Färdigheterna ska innefatta ett generalistperspektiv och deltagaren ska kunna både arbeta redaktionellt samt leda och fördela arbetet för andra personer.

Upplägg Utbildningen är teoretisk med övningar, föreläsningar och självstudier. Du får verktygen och processen för hur du arbetar med med sökmotoroptimering. Du har möjligheten att arbeta konkret med ett eget case och skapa en strategi för att nå just era mål.

KURSINNEHÅLL

  • Framtagning social mediastrategi och policy
  • Framtagning av målgrupper, analys och personas
  • Utifrån strategi, starta i gång kanalerna och börja jobba operativt (organiskt och annonsering)
  • Bild och rörlig hantering
    • Filma med mobilen
    • Bygga contentbank
  • Grunderna i Google analytics för att kunna sätta upp mål, förstå vart allt finns man behöver för att kunna skapa rapporter, ev gå igenom datastudio
  • Mäta och utvärdera resultat för vidareutveckling med måluppfyllelse (indirekt och direkta avslut, demografispårning, källa/medium, geografi osv)
  • Teoretisk kunskap inom: LinkedIn, Instagran, Youtube, Facebook, Google+ & Pinterest
  • Budgetering och ekonomisk planering av rörliga kostnader och tid internt ev externt
  • Få kunskap om hur man bäst planerar arbetet internt och externt. Vad klarar vi av internt och vad behöver vi lyfta ut externt? Hur ser vår interna organisation ut? Kan viss av kundtjänst lyftas ut i sociala kanaler?
  • Planeringsverktyg ex Trello, Toggl, slack osv
  • Uppdragsutbildningen är framtagen och ägs av Din webbstrateg i Skandinavien AB som är specialister på Digital affärsutveckling. Men det är RedCapesIT och Knockify som kommer utbilda och hålla i utbildningen. Vi kommer att vara på plats på Nässjöakademin.

    * med reservation för ändringar.

---xxx---